چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
تصاویر/ همایش استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در ارومیه

حوزه/ مطهری گفت: رهبر انقلاب شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند و رسالت آموزش و پرورش تولید فکر و تعمیق باروهای دینی دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، علی مطهری، امروز در همایش گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که در سالن نیلوفر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال، سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نام‌گذاری شده است که این مسئله فقط در تولید اقتصادی و کالا نیست و یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آموزش و پرورش تولید فکر و اندیشه است و این نهاد باید مغزها را تقویت و تربیت کند و تربیت این مغزها همه چیز کشور را تقویت خواهد کرد

وی افزود: رای تربیت صحیح فرزندان، مثلث خانواده، مدرسه و جامعه باید تکمیل شود که در این بین خانواده نقش ملموس و محوری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: نقش اصلی انجمن‌های اولیا و مربیان، ارائه راهکارها برای ارتقای نقش خانواده در تربیت است که بایستی مورد عنایت والدین قرار گیرد که تأثیر آنان انکارناپذیر و بسزا است.

وی با بیان این که هرکس در مقامی در امر تربیت کوتاهی کند، یقینا مدیون فرزندان است، گفت: در بیان اولویت‌های آموزش‌وپرورش باید گفت که اولین مورد با عنوان تبیین و تعمیق باورهای دینی در رأس بوده و این جز به دست خانواده‌ها رقم نخورده و تنها با تبیین میسر می‌شود.

مطهری ادامه داد: تعمیق باورهای دینی و هویت ملی بسیار اهمیت داشته و شرایط باید به‌گونه‌ای رقم بخورد که شأن نظام اسلامی رعایت شده و دانش‌آموز نگاه به بیرون نداشته باشد.وی تشریح کرد: علم باید در خدمت جامعه داخل باشد، خانواده‌ها در این مسیر ورود کنند، هر کسی در این مسیر دچار انحراف شود مدیون است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: اولویت دوم ما یاددادن مهارت‌های زندگی بوده، نیاز جامعه ما شهروند خوب است که قابلیت‌های خوب زندگی‌کردن را کسب کرده و در برابر ظلم و بی‌نظمی و حق‌کشی از خود واکنش نشان داده و در مقابل آنچه که از بیت‌المال در اختیار دارد احساس مسئولیت کند.

وی با اشاره به وضعیت موجود دانش‌آموزان در ارتباط با خانواده‌ها افزود: امروز برخی آسیب‌های اجتماعی ریشه در خانواده دارد.همچنین افشار کبیری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: راهی جز مدرسه برای رسیدن به فضیلت نبوده و باید خانواده را به مدرسه پیوند داد.مدرسه و خانواده باید دست‌به‌دست هم داده و از روح همدیگر باخبر باشند، آموزش‌وپرورش باید تعاون و مشارکت را افزایش دهد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha